KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ

Příjemné posezení
Gastronomické speciality

Království perníku

Turistická trasa Staré Město - Kunčická Hora - Větrov - Star [ Turistická trasa ]

Název trasy : Staré Město-Květná-Kunčická hora-Medvědí bouda-chata Paprsek-Větrov-Starý kopec-Staré město

Typ : pěší
Náročnost : středně náročná
Čas.náročnost : celodenní
Restaurace : Staré Město pod Sněžníkem - hotely a restaurace, chata Paprsek - celoročně.
Info o trase : délka - 20 km, čas - 7 hod.
Převýšení: 548 m, snížení: 352 m
Nejnižší bod: 538 m
Nejvyšší bod: 1007 m
Průchodnost trasy : celoročně

Popis trasy:
Příjezdové místo: Staré Město pod Sněžníkem, vlak, trať č. 292, autobus z Hanušovic.
Výchozí bod: železniční stanice Staré Město pod Sněžníkem.
Časový rozvrh: Staré Město pod Sněžníkem - Květná 2 km (1/2 hod.) - Krupná, sedlo 2,5 km (3/4 hod.) - Kunčická hora, rozcestí 1,5 km (1/2 hod.) - Medvědí bouda 4 km (1 a 1/2 hod.) - chata Paprsek 2,5 km (1 hod.) - Starý kopec 3,5km (1 a 1/4 hod.) - Staré Město pod Sněžníkem, vlak 4 km (1 a 1/2 hod.).
Celkem 20 km, 7 hodin.

Náročnost: náročnější stoupání z Květné na styk s červenou značkou Kunčická hora, jinak lehká trasa.
Nejvyšší body: Kunčická hora, rozcestí 888 m, chata Paprsek 1007 m.

Pozoruhodnosti: Kunčická hora - rozhledy na Staroměstsko; chata Paprsek - rozhledové místo; Větrov a Starý kopec - rozhledová místa s výhledem na hřeben Sušiny a Králickým Sněžníkem a hřeben Hrubého Jeseníku.

Popis trasy:

Od železniční stanice ve Starém Městě pod Sněžníkem se vydáme po žlutě značené cestě (souběh s modrou značkou) kolem skladu dřeva zástavbou rodinných domků proti toku říčky Krupé. Na konci zástavby pokračujeme přímo proti toky říčky Krupé kolem lyžařských vleků až k mostku, který překročíme, a dostaneme se na křižovatku u hájenky v osadě Květná. Pokračujeme po silnici vlevo na Novou Seninku. Asi po 300 m odbočíme vpravo a začneme stoupat volným terénem kolem křížku, až vstoupíme do lesa. Lesní cestou stoupáme stále vzhůru až na místo Kunčická hora, rozcestí, kde se zleva připojí červená značka, žlutá zde končí. Odbočíme vpravo a po červeně značené cestě se střídavým klesáním a stoupáním dostaneme k potoku u Medvědí boudy, který překročíme a lesní cestou se dostaneme k Medvědí boudě, rozcestí. Zde byl v období 2. Světové války zajatecký tábor, kde bylo umístěno na 60 válečných zajatců různých národností, kteří zde pracovali při těžbě dřeva. Červeně značená cesta nás kolem Růžové lovecké boudy dovede až k chatě Paprsek (1007 m). Pod chatou jsou prostorné svažující se louky, výborné terény pro zimní sporty s několika lyžařskými vleky. Od chaty je výhled na hlavní hřeben Jeseníků. Od chaty se vracíme stejnou cestou až k rozcestí U Paprsku. Zde odbočíme vlevo na zeleně značenou cestu, projdeme smrčinou a po krátké chvíli vyjdeme na horské louky. Po nich dojdeme nejprve na kopec Větrov a poté na Starý kopec. Zde jsou překrásné výhledy jak na hlavní hřeben Jeseníků, tak na skupinu Kralického Sněžníku s hřebenem Sušiny. Vpravo od starého kopce je údolí nazývané "Andělské", kterým protéká potok Bystřina a jsou zde i prameny pitné vody pro Staré Město pod Sněžníkem. Ze Starého kopce prudce klesáme polní cestou a poté lesem dojdeme na silnici, která vede ze Starého Města pod Sněžníkem do Malého Vrbna. Na silnici odbočíme vpravo a po asfaltové silnici po proudu Vrbenského potoka přijdeme k zotavovně České policie. Odtud pokračujeme kolem pevnůstky až do Starého Města pod Sněžníkem, kde na křižovatce odbočíme vlevo přes most a bez značení dojdeme na náměstí, odtud po modré k železniční stanici, která je konečnou tratě č. 292.